5 dolog, amit a BlackBerry jól csinál a médiában – II. rész

blackberry-illu-1_640x360-zoom

Egyesek kategorikusan kijelentik, a BlackBerry elmulasztja használni a médiát, hogy a hardverét reklámozza, mások arra célozgatnak, hogy a média rosszindulatúan és szisztematikusan rossz sajtót csinál a BlackBerrynek, de attól függetlenül, hogy ezekben a dolgokban lehet valami, nem tagadhatjuk, hogy vannak egyéb olyan kfinomult dolgok, amit igenis jól csinálnak.

Konkrétan ilyen az, hogy a készülékek marketingje szisztematikus és célzott módon a megfelelő hallgatóságot szólítja meg. Szükségtelen mondanunk, hogy hardvereszközök csak egy részét képezik a sokkal komplexebb BlackBerry szolgáltatás-portfóliónak, de nézzük meg a címben említett 5 dolgot, amelyet a cég jól csinál a médiában.

1. Termékelhelyezés, megjelenítés

A BlackBerry nem kap megfelelő nyugtázást okos és gyakran igen kifinomult termékelhelyezési stratégiájáért. A cég világszerte úgy ismert, mint akinek termékeit a legnagyobb hatalommal bíró kormányzatok, a rendfenntartó szervek és az egészségügyi szakemberek is használják. Ahogy azt az ember elvárná, a film világa a valóságot tükrözi minden alkalommal, amikor egy BlackBerry feltűnik a képernyőn. Több milló szempár figyelmét kapja olyankor, amikor akár szándékosan, akár nem, de feltűnik pl. egy-egy showban, vagy sikeres tévésorozatokban. Ez finom emlékeztetőül szolgál azok számára, akik meg szokták kérdezni: „a BlackBerry még mindig létezik?”, hogy a válasz egy határozott IGEN.

A közelmúltban a BlackBerry még proaktívabbá vált a termékelhelyezés terén. Nem sokkal a Priv kijövetelét követően kimerítő részletességgel láthatta a nagyközönség a készüléket az ABC csatorna Jó reggelt, Amerika című műsorában. A telefon nemcsak jelentős műsoridőt és sok említést kapott az adásban, de Marty Beard, a BlackBerry működésért felelős főnöke is megragadta az alkalmat és a lehetőséget, hogy beszéljen az új BlackBerry Privről, s arról, hogy az Androidot futtat, majd pedig 40 készüléket ingyen szétosztott az euforikus tömegnek. Ezt fontos kiemelni, mivel a tévéhálózat showja több mint 5 millió emberhez ért el a sugárzás hetében.

Említhetnénk a Priv hirdetéseit számos sporteseményen is.

Több éve már, hogy a BlackBerry prominens szponzornak számít a Forma-1-ben a Mercedes AMG Petronas csapatát és sztárpilótáit támogatva. A BlackBerry nemrég megcsinálta új, Priv-es dekorációit, amelyeket természetesen az egész világ lát, amikor a versenyek folynak, s mivel említett versenyzők a legjobbak közé tartoznak, ez újfent növeli az ingyensajtó mértékét a cég számára.

AMG_Petronas

A dolog nem áll meg itt, a BlackBerry a divat világában is jelen van. Művészeti galériák megnyitóin és világszerte hasonló exkluzív rendezvényeken szponzorként, ahol számos elit kulcsfigura és híresség megfordul.

cr

Vehetjük a különféle mobilszolgáltatókat is, és megnézhetjük, ők hogy veszik ki a részüket az általuk forgalmazott BlackBerryk reklámjából – erre kiváló példa a Bell legutóbbi reklámspotja, amelyről nemrégiben adtunk hírt:

2. Mobil és webes hirdetések

A BlackBerry ugyancsak hagyományosan nagy hirdető mobil platformokon és a weben is. A teljesség igénye nélkül elmondhatjuk, hogy a cég korábban olyan felületeken hirdetett, mint a USA Today vagy a New York Times. Manapság megtalálhatók a cég hidetései a Vanity Fair, a Variety és a Wired magazinban is.

CLMAmnFUMAAafy2-png_large

3. Készülékszemlék, bemutatók bloggereknek

A BlackBerry számtalanszor demonstrálta, hogy nagyra becsüli az őszinte visszajelzéseket.

Ugyanakkor nem maradt csendben akkor sem, ha bloggerek vagy akár a mainstream média hazugságokat terjesztett a cégről, a készülékekről. Ezt a célt szolgálta az ennek dedikált BlackBerry Fact Check oldal, ahol alaptalan pletykákat cáfoltak rendszeresen. Az oldal, bár mintha kissé leállt volna, de működik.

Az Inside BlackBerry rendszeresen közöl friss készülékszemléket, teszteket, amelyek valódi kincsesbányát jelentenek az online szaksajtónak és a bloggereknek.

4. A felhasználók bevonása

Amint azt már fentebb említettük, a BlackBerry semmi sem lenne a BlackBerryt használó populáció nélkül, s ezt ő maga is tudja.

A cég saját Inside BlackBerry Blog-ján az ember számos profilt s kérdés-felelet szekciót találhat tucatnyi olyan szakemberrel, akik BlackBerryt használnak. E természetes módon kialakult tudásbázis, s a hozzá társuló segítőkészség felbecsülhetetlen, s a cég ezt szintén nagyon tudatosan és jól használja ki.

5. A szóbeszéd világa

Egy olyan kulcsfontosságú pont, amelynek életbevágó voltával a reklámszakma régi nagyjai voltak tisztában igazán. Olyanok, mint Claude Hopkins, David Ogilvy, vagy Raymond Rubicam tudták, hogy amit az emberek egy termékről tudnak, vagy tudni vélnek, az az „igaz”, a többi lehet akármilyen szép – nem számít.

A BlackBerry pontosan érti, hogy a szóbeszéd világa sokkal, de sokkal erőteljesebb, mint amit reklámkampánnyal meg tudnak vásárolni, legyen az bármilyen jó. Egy 2013-as tanulmány a BCG Perspectives-től kimutatta, hogy ha okostelefonok eladásáról van szó, az átlagos különbség abban, hogy a vásárlók által leginkább javasolt és legkevésbé javasolt készülékek mennyire fogynak, megdöbbentő, 84%-nyi.

Priv_KB_Flipside

A Mikelcal.co cikke nyomán

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F