Befürödtél egy alkalmazással? Visszakaphatod az árát!

Talán mással is előfordult már, hogy „hirtelen felindulásból” vagy éppen nagyon is megfontoltan vett valamit a BlackBerry World alkalmazásboltból, amiről aztán kiderült, hogy egy rakás szarkalábat sem ér. Korábban maradt a bosszankodás, mert alapból a BlackBerry áruháza semmiféle refund (pénzvisszatérítési) lehetőséget nem nyújt, ez a mai napig szerepel weboldalukon, irányelvként.

Így amikor a minap vettem egy ígéretesnek tűnő hívásrögzítő (Call recorder) alkalmazást, és menetrendszerűen koppantam egy nagyot, csak sóhajtottam, hogy megint keresztet vethetek az amúgy nem túl borsos, de mégiscsak végső soron feleslegesen kiadott árára. Nevezett alkalmazás a headless mód és bekapcsolt kihangosító nélküli hívásrögzítés működés ígéretével csábított el. A headless működött, a többi felejtős, és eleve egy Android port a program, fizetős létére idegesítő, letilthatatlan,  felugró reklámablakkal, amiről persze a leírásban szó sem volt.

blackberry-world-z10
a kép csak illusztráció

Korábban egy sms-küldő alkalmazással fürödtem be, amelynek fejlesztőjét hiába is kerestem mailben (annak ellenére, hogy nagy mellénnyel hirdette a program leírásában, hogy mielőtt lehúznánk, lepontoznánk az appot, keressük őt meg, és majd megmondja a tutit, hogy hol bénázzuk el). Se segítséget, se refundot nem adott, de még csak válaszra sem méltatott.

Úgy sejtettem, hogy nem lenne más a helyzet eme hívásrögzítő alkalmazás esetén is, ezért ennek a programnak a fejlesztőit már fel sem kerestem, hanem tényleg magamban kezdtem keresni a hibát, hogy mit néztem be a leírásánál. Gépemen böngészve a program nyugtáját nézegettem, amikor meglepetésemre a szemem ügyébe került egy menüpont: „refund” – ami aztán erre az oldalra vezetett:

Clipboard01

Nocsak, csak nem felzárkózik a BlackBerry World a Google Play áruházhoz ebben a kérdésben?

Nos, nem teljesen. Az Android áruházban, mint azt talán sokan tudják, a legtöbb appnál van azonnali visszatérítési lehetőség, amivel ha jól emlékszem, két órán keresztül élhetünk. Ha nem tetszik valami, egyszerűen visszaléphetünk a megvásárlásától – még a bankkártyánkat sem terhelik meg, tehát tranzakció nélkül megússzuk.

A BlackBerry megoldása sokkal merevebb és bonyolultabb ennél, bár már ez is sokkal jobb a semminél. Korábban nem volt semmilyen lehetőség elállni a vásárlástól, ami ugye elvileg azt kommunikálta, hogy a BlackBerry World-be eleve csak annyira jó minőségű, szigorú ellenőrzésnek alávetett, tesztelt programok kerülnek, amelyeknél fel sem merülhet hogy problémásak lesznek.

Ez a filozófia azonban nem jött be. Hiszen egyrészt ez nem igaz. Az idő múlásával megjelentek a BlackBerry alkalmazásboltjában is a semmire se való fingás-szimulátorok, vuvuzela-programok, meg az olyan fizetős alkalmazások, amelyek pl. több dollárért mutatják be nekünk, hogy hogy működik a Viber…

Szóval a színvonal hígult, nem javult, bár a választék is nőtt (szerencsére). Azonban nem csak minőségi, egyéb elvi oka is lehet annak, hogy valaki meggondolja magát, és ebben célszerű a felhasználóknak nagyobb szabadságot nyújtani, hosszú távon megéri, mert bátrabban vásárolnak, amivel -vélhetően-még akkor is jobban jár összességében az áruház, ha arányaiban kicsit többen refundoltatnak. Ezt szerencsére, úgy tűnik a BlackBerry is felismerte.

Hogyan refundoltass a BlackBerry World-ben?

1. Menj erre az oldalra

2. Töltsd ki a rovatokat értelemszerűen, ne feledd a tranzakciód számát és a készüléked PIN-jét sem! (Előbbit a BlackBerry Worldből vásárláskor megkapott emailes nyugtán megtalálod, Order number néven, utóbbit a készüléked Beállítások menüjében.)

3. Küldd el az űrlapot a SUBMIT (Küldés) gombra kattintva.

4. Várj. :) Némi idő fog eltelni, amíg reagálnak. Az első reakció nem érdemi reagálás lesz, csak egy nyugtázás arról, hogy igen, megkapták kérelmedet, és hamarosan keresni fognak. Várj türelmesen, ez 24, max. 48 órán belül bekövetkezik.

Időközben kihasználhatod az alkalmat, hogy újra elolvasd a BlackBerry refund irányelveit itt, már csak azért is, hogy ráhangolódj, ízlelgesd a dolgot, és megtervezd, hogy mire fogsz apellálni. Természetesen az az igazi, ha tényleg problémád van az alkalmazással, és nem az, hogy “nem tetszik” vagy hogy “meggondoltad magad”. Ha pl. valamilyen leírásban ígért funkció nem működik, az jó alap, jó érv a pénvisszatérítéshez.

5. Kisvártatva kapni fogsz egy levelet egy konkrét BlackBerry reprezentánstól, aki megkér, hogy indokold meg, miért szeretnél refundot. Valami ilyemit:

Clipboard02

Ekkorra az ügyednek már van egy ügyszáma, automatikusan megnyitnak egy esetet, ticket numberrel, amelyre hivatkozni lehet (és célszerű is) a levelezésetek subject-jében.

Válaszolj szépen, formálisan, udvarias, ékes angolsággal, amennyire tőled telik. Ne ereszd bő lére, szorítkozz a lényegre és a tényekre. Keverhetsz bele némi érzelmet is, hogy lássák, mennyire csalódott vagy, de semmiképp ne ess teátrális túlzásokba, maradj tárgyilagos. Én pl. jeleztem hogy ennek az összegnek akár a tízszeresét is hajlandó lennék kifizetni egy végre jól működő hívásrögzítőért, de ez sajnos nem teszi a dolgát, ezért vagyok csalódott, és ez így nem ér számomra 1,79 EUR-t sem…

Ha lehet, írd meg, milyen készüléked van, és az OS verziót is. (Bár ezt valószínűleg látják, ha nagyon akarják.)

(Megjegyzés: elvileg magyarul is lefolytathatod az ügyet, ha az elején az űrlapnál magyar nyelvet választasz – de ezt nem próbáltam, hátha mégsem működik…)

Ha nem „bírod” az angolt, megpróbálkozhatsz a google fordítóval is, ez esetben ne keverj a mondanivalódba emóciókat, vagy magyarul frappánsan hangzó bonyolult körmondatokat, mert tuti, hogy teljesen hülyén fordítja le, és az kontraproduktív, ha nem értik mit akarsz, el fogják utasítani. Fogalmazz egyszerűen, tényszerűen. Végső esetben kérj meg egy ismerőst, aki fordít neked.

6. Küldd el indoklásod emailben, és ismét várj türelemmel. Esetemben másnap, azaz ma meg is jött az érdemi válasz, sőt, előbb érkezett vissza PayPalon a pénz, mint az intézkedésükről a tájékoztató. Örömmel értesítettek, hogy helyt adtak panaszomnak, így az 1,79 €-s összes újra a birtokomban van.

Clipboard03

Az utolsó levélben megkérnek, hogy a készüléken esetleg „véletlenül” fent maradt szoftver minden példányát távolítsam el – én már töröltem még mielőtt az esetet elindítottam…

7. (Opcionális): megköszönhetjük a pozitív, számunkra kedvező döntést – én egy rövid levélben megtettem.

+ TIPP!

Számodra kedvezőtlenül végződött a döntés és nem kaptál refundot, pedig jogosnak érzed? Még mindig reklamálhatsz a PayPal-nél (ennek előfeltétele, hogy a BlackBerry World-höz ne közvetlenül a bankkártyádat, hanem a PayPal-számládat rendeld hozzá) – ott is nyithatsz egy esetet, elpanaszolva, ami történt (itt is tényszerűen) – esélyed van, hogy számodra kedvezően döntenek, a vásárlók jogainak irányában eléggé pozitívan részrehajló a PayPal.

 

Hasonló sikert kívánok egy esetleges visszatérítéshez!

 

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F