Chen egyszer és mindenkorra tisztázza: mire való egy BlackBerry?

Nemrég céloztunk rá cikkünkben, hogy a BlackBerry üzenete és megjelenése a nyilvánosság felé egyre határozottabb és egyértelműbb, ami töb szempontból is előnyére vált a cégnek – már rövid távon is.

E sorok írójának saját személyes megfigyelése is az, hogy az emberek elkezdtek a méltatlan mosolygós-elnézős-lesajnálós, cinikus mosollyal kísért megjegyzések helyett újra elismerően beszélni a BlackBerryről.

Emlékezhetünk még rá, amikor az első fotók kiszivárogtak a BlackBerry Passportról. Sokan azt gondolták, hogy a BlackBerry elvesztette a maradék józan eszét, és ilyen kommentek születtek: „mit gondolnak?” Azonban egy kis idő múlva kezdtek elhalni ezek a hangok, és sokat megváltoztatták a véleményüket a készülékkel kapcsolatban.

A kérdés -immáron túl a kétszázezredik eladott Passporton – ugyanez, csak kissé más értelemben: most már tényleg sokan kíváncsiak rá, hogy mit gondolt a BlackBerry vajon?

A válasz pedig ki mástól lenne a leginkább hiteles, mint magától John Chen-től, aki -mikor arról kérdezték, mi volt a legnagyobb hozzájárulása a Passport létrehozásához- tréfásan így válaszolt:

„Az, hogy nem állítottam le.”

A BlackBerry CEO Chen a CNBC-nél vendégeskedve volt olyan kedves, és vette a fáradságot, írt egy vezércikket a BlackBerry Passportról. Arról, hogy kiknek készült, mire számít, kik fogják megvásárolni, miért innovatív ez az okostelefon, és bizonyos értelemben miért szinonímája ez a készülék annak, amit a BlackBerry csinál, és  ahogy azt csinálja.

John Chen tisztában van vele, hogy a Passport minden mástól különböző készülék, és megjegyzi azt is, hogy egyesek azon az alapon írták le a készüléket, hogy egyszerűen különösnek tartják, vagy megjegyzéseik alapja az, hogy ez nem olyasvalami, ami iPhone-gyilkos lehetne.

 

„Nem akarunk mindenkinek mobiltelefont eladni, és nem akarjuk lelombozni azokat az ügyfeleket, akik imádnak játszani az iPhonejukkal. Ellenben határozottan olyan felhasználói élményt akarunk nyújtani, ami a professzionális mobilhasználókat megilleti – mindenkit, aki függ a készülékétől és rá kell hogy bízza magát a munkájában.

Ahogy mondani szoktam, a legtöbb okostelefon inkább úgy van tervezve, hogy azzal az időt jól el lehessen ütni, ahelyett, hogy azt az időt a legjobban ki lehessen használni velük.

A Passport fejlesztései azokra a dolgokra fókuszálnak, amelyek számítanak: fejlődés az akku készenléti időben, egy innovatív kijelző, multifunkciós billentyűzet, fennakadás nélküli kommunikáció platformok és eszközök között (Blend), és az összes üzenetfajta (email, közösségi, szöveges) egyetlen, intelligensen működő központba irányítása (a hub).”

Chen nagyon is tudatában van, hogy a Passport nem az a telefon, amelynek hatására tömegek fognak éjszakákon át sorbanállni, viszont ismeri a BlackBerry felhasználók azon kemény magját, a törzsközönséget, akiket ez az eszköz és amit kínálni tud, érdekel.

A BlackBerry számára a lényeg azokat az utakat, lehetőségeket felderíteni, sőt kidolgozni, hogy milyen módon lehet a felhasználók mindennapi munkáját segíteni, a produktivitásukat támogatni.

(További Részletek itt a GfK-tól.)

 

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F