Chen rendületlenül keresi a növekedés útjait: a Lenovo, a Xiaomi és a HTC vezetőivel találkozott

BlackBerry CEO John Chen seeks growth in China, meets with Lenovo, Xiaomi and HTC

A fenti -szó szerint- ikonikus (és persze kicsit személyi kultuszosan idealizált) kép egy egyre inkább sikeres ember szinonimája, aki nem nyugszik egy pillanatra sem, és állandóan keresi, hogy a rá bízott szervezet ügyeit hogyan adjusztálhatná hosszú távon is egyre jobban.

Chen nem az a babérjain ülő típus, származását tekintve pedig biztosan ugyancsak nem indult hátrányból, amikor a minap olyan óriások vezetőivel találkozott, mint a címben említett Lenovo, a Xiaomi és a HTC. Ezek külön-külön is ütős nevek, hát még így együtt…

A BlackBerry CEO John Chen már több alkalommal megjegyezte, hogy a BlackBerryvel kapcsolatos terveiben a következő lépés a cég növekedési pályára állítása, és az egyik terület, ahol erre lehetőséget lát, a biztonság, a titkosítás és magánszféra védelme iránti felfokozott igény miatt Kína.

Az ázsiai és csendes-óceáni térség CEO-inak gazdasági együttműködését célzó csúcstalálkozó, vagyis az Asia-Pacific Economic Cooperation CEO Summit résztvevőjeként Chen Pekingben egy asztalhoz ült tárgyalni Lei Junnal, a Xiaomi CEO-jával, Yang Yuanqinggal, a Lenovo fejével, valamint nem utolsósorban Cher Wanggal, a HTC Corp. elnökasszonyával. A nagygyűlést követő interjúban Chen további információkkal szolgált az újságírók számára.

„Nagyon úgy tűnik, hogy hatékonyabb módon lelhet az ember jó partnerre úgy, ha itt van.” – mondta Chen az interjúban.  „Ezúttal azért vagyok itt, hogy feltérképezzem a lehetőségeinket. Nem igazán koncentráltunk erre a piacra ezidáig. Ez egy hatalmas piac, de egyúttal óriási a verseny is itt.”

Tökéletesen tisztában lévén, hogy kommentjei lehetséges hatására beindulnak a pletykák, Chen sietett hozzátenni, hogy nem azért jött, hogy a BlackBerryt eladja. Helyette technológiai liszenszek terjesztését, valamint gyártással kapcsolatos együttműködési megállapodások lehetőségét keresni érkezett. „Nem szeretném eladni a céget – mondta – hangsúlyozottan működtetni szeretném, méghozzá független cégként.”

Chen számításai szerint a több mint 40 millió BlackBerry felhasználóból (nem tudjuk, honnét e számadat, mivel a júniusi hivatalos adat körülbelül 72 millió volt) csak pár százezer készülék van kínai felhasználók kezében. A megbeszélések kimenetelét tekintve érthető módon sem Chen, sem a többiek nem nyilatkoztak még. De a BlackBerry CEO annyit azért megjegyzett: „még túl korai lenne a kínai megbeszélések eredményeiről beszélni”.

„Feltérképezem, hogy mi a helyes megközelítése ennek a piacnak, tudva azt, hogy mik az erősségeink, és nem zárok ki semmilyen lehetőséget.” – mondta Chen. „Ez nem egy könnyű piac, gyors megállapodásokkal. El fog tartani egy ideig, de érdekelt vagyok a dologban.”

Chen óvatos kommentjei ellenére a BlackBerry részvények úgy tűnik, jól teljesítenek. A nov. 13-án tartandó BlackBerry befektetői napon pedig bizonyára még többet fogunk hallani a kínai megbeszélésekről, hacsak a CEO nem zárkózik el kifejezetten a részletesebb információk közlésétől.

 

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F