Döcögősek a Priv eladások az AT&T-nél

blackberry-priv-hero

… s akkor még finoman fogalmaztunk – ha hinni lehet az AT&T egyik, névtelenséget kérő, magasabb szintű ügyvezetőjének, aki a minap a CNET-nek nyilatkozott a témában.

Elmondása szerint a Priv eladásai szó szerint kínlódnak, s több készüléket visznek vissza az ügyfelek, mint amennyit a cég szívesen látna.

Nos, mi is az oka ennek? Több tényező együttesen játszik közre a gyenge eladásokban. Legalább egyet John Chen, a BlackBerry CEO-ja maga is megjelölt már korábban, amikor utalt rá, hogy a készülék árazása elhibázott volt. De ott van még az a tény is, hogy a csúcskategóriás készülékek piaca erősen telített. (De hát ez igaz a középkategóriás készülékekre is, tehát nem nagy újdonság.)

Az AT&T szolgáltató részletesebb betekintést kínált az okokba. A BlackBerry és a szolgáltató nagy keresletre számított egy fizikai billentyűzetes Android készülék esetén. Ehelyett a legtöbb vásárló régi, hűséges BlackBerry-hívő lett, mondta a névtelenséget kérő ügyvezető. A lojális vásárlók azonban nehezen álltak át az Android operációs rendszerre, s ez soha nem látott mértékű és arányú készülékvisszaküldést eredményezett.

A BlackBerry azon döntése, hogy a készüléket csúcskategóriába pozicionálják, szintén visszavetette az eladásokat. A Priv független verziójának kezdőára 699 dollár lett, magasabb az iPhone 6S-énél, amely 650-be került. Kevés prémium készülék teljesített jól az Apple és a Samsung telefonjain kívül ezen a piacon.

A prémium szegmensben, ahol az Apple és a Samsung dominálnak, nem tapasztalható kiugróan nagy növekedés” – fogalmazta az ügyvezető.

Bár erről nyilván nem tett említést, de a magas számú visszavitelhez komolyan hozzájárulhat egyébként az is, hogy  néhány szolgáltató, köztük az AT&T frissítései katasztrofálisak, s ez szintén sokakat eltántorít a Privtől.

Más forrásból származó készülékek, mint pl. az Amazonról vagy a Shop BlackBerryről vásároltak már régesrég rendben megkapták a Marshmallow frissítést és az összes aktuális biztonsági patch is megérkezett rájuk, az AT&T verziók azonban nem élvezik ezt a luxust.

Így tehát kijelenthetjük, hogy az ellenérzéseket -ha belátja, ha nem- a cég bizony maga is markás módon gerjesztheti, ami nyilván egy önmagát erősítő folyamat, mert a rosszul fogyó eszközök frissítésének hajlandósága a szolgáltató részéről tovább csökken, ami tovább csökkenti a vásárlási kedvet, így azok még rosszabbul fogynak, és így tovább…

 

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F