Havi rendszerességű biztonsági frissítéseket ígér a BlackBerry a Priv-hez

Priv-Devices-1

A BlackBerry végre felvette a kesztyűt, s a sok támadás után, amely amiatt érte, hogy roppantul kényelmes (sőt csiga-) tempóban implementálja a frissítéseket, ezúttal elébe megy a dolgoknak, s maga vetette fel e fontos témakört.

A divatos (kissé elcsépelt) szóval proaktív hozzáállás sokat nyomhat a latban, már ami a kritikusokat és a korábbi hiányosságok miatt hezitálókat illeti – ezek közül nyilván sokan megtérhetnek a Privhez (vagy legalábbis ezt reméli a cég), ha a BlackBerry betartja a szavát.

A BlackBerry már több részletet is közzétett korábban arról, hogy egész pontosan hogyan és milyen szinteken és technológiákkal teszi majd biztonságossá az új csúszkás Berryt, s most logikus módon az következik, hogy kommunikálja: hogy tartja majd ennek szoftveres részét naprakészen?

A cég tervei szerint a kritikus problémákhoz ún. hotfixeket (gyorsjavításokat) fognak kiadni, a havi biztonsági frissítésekkel párhuzamosan, amelyek hasonlóan fognak menetrendszerint érkezni, mint ahogy más okostelefon-gyártóknál már megszokhattuk.

A koncepció részletesebben:

  • Havi Android biztonsági frissítések: A BlackBerry e frissítéseket azok számára fogja elérhetővé tenni, akik a Privet olyan hivatalos kereskedői forrásból, tehát pl. a shopblackberry.comról, hivatalos viszonteladóktól, márkakereskedőktől, vagy szolgáltatóktól vásárolták meg, akik egyetértettek hogy részt vesznek a rendszeres havi update programban és és van kapacitásuk gyorsan jóváhagyni a havi OTA uptate-eket.
  • Hotfix: A probléma súlyosságától, a javítócsomag komplexitásától, s a havi frissítési ciklushoz képest fennálló időbeli eltéréstől függően a BlackBerry beavatkozhat, s a gyors javítást közvetlenül az ügyfelek készülékére küldheti. Mivel egy gyorsjavítás tipikus esetben behatárolt dolgokra van kihatással, a hosszabb tesztelési időszak, a jóváhagyási processz és a kritikus hibák miatti kockázat nagyságának mérlegelésével ez a javítási metódus fontos kiegészítője a biztonságnak.
  • Vállalati szinten menedzselt frissítések: a céges IT, azáltal hogy kontrollálhatja, mikor és mely eszközök kapnak javítócsomagokat, elkerülheti a költséges szoftver-inkompatibiltási problémákat és biztosíthatja, hogy a cég számára legfontosabb biztonsági kérdések kezelve vannak. A mobil világban a cégek elvesztették az ellenőrzést a biztonság felett. A BlackBerry célja, hogy visszaadja ezt a kontrollt a vállalatok kezébe a BES és az OTA menedzsment szolgáltatások segítségével.

A BlackBerry, mint tudjuk, mindig kész örömmel beszél nagy nyilvánosság előtt a biztonság kérdéséről, s arról, hogy ez számukra kulcskérdés – bízunk hát benne, hogy tudják is teljesíteni a fentieket.

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F