BlackBerry-Passport-Silver-Design_0

Aki megnéz egy  BlackBerry Passport Silver Edition-t, könnyedén rávághatja: ez csak egy újabb Passport-verzió, de valójában picikével több ennél. 

Igaz, ugyanazok a specifikációi, némi méretbeli eltérést leszámítva, de a hivatalos bejelentésből kiderül, hogy pár olyan változtatást is eszközöltek rajta, ami mélyebben érinti a készüléket.

A dizájn frissítésével, fejlesztésével a BlackBerry rangidős ipari formatervezője, Di Tao lett megbízva. Vele készített egy interjút az Inside BlackBerry blog, amelyben részletesebben kitér a motivációs háttérre, amely a Passport meglevő designjának megváltoztatásához vezetett, beszél arról, hogy egész pontosan mi változott a designban, és hogy mi inspirálta a tervezés fázisát.

 

Mi motiválta a BlackBerry Passport meglevő dizájnjának továbbfejlesztését?

Di: Amikor megterveztük az első Passportot, radikális megközelítést használtunk egyedi formával és design-nyelvezettel, egy ikonikus terméket létrehozva, amely a BlackBerry innovációját reprezentálja. A Silver Edition esetében arra koncentráltunk, hogy még magasabb, prémium szintre vigyük a Passport dizájnt, úgy, hogy közben egyúttal szélesebb rétegekben keltsen birtoklási vágyat.

Egész pontosan mi változott a desingban?

Di: A készülék egész felépítése, struktúrája optimalizálva lett belülről kifelé haladva a felhasználói élmény és az antennateljesítmény javítása érdekében. Vizuálisan és fizikálisan is javítottunk a telefon szilárdságán. (Jézus ereje, mit lehet még azon fokozni? – a szerk.) Olyan formákat és anyagokat akartunk használni, amelyek erőteljes és lenyűgöző megjelenést adnak a Passportnak – valami olyat, amivel kiemelkedik a tengernyi telefon közül. Finomítottunk a készülék profilján is, így kényelmesebben simul az ember kezébe vagy a zsebébe.

Mi ad inspirációt, miközben egy olyan készülék designt fejlesztesz tovább, mint amilyen a BlackBerry Passporté?

Di: Tudományos, szakmai eszközök, analóg kamerák, és modern klasszikus bútorok (he? – a szerk.). Sok ezek közül olyan egyedi minőséggel, karakterrel bír, ami lehetővé teszi az embereknek, hogy ne csak használják, hanem élvezzék is ezeket a tárgyakat. Nagyra értékeljük ezeket a minőségeket, és az ihlet forrásaként tekintünk rájuk.

A teljes interjú eredetiben még bővebb betekintést nyújt a tervezési processzbe, angolul tudóknak érdemes elolvasni.

Az interjún túlmenően a BlackBerry közzétett egy új videót is a rangidős termékmarketing menedzserrel, Sarah Jacobs-szal, amely a Silver Edition témakörét tárgyalja: