John Chen: a piac megváltozott, és a cég nem változott a piaccal együtt

dcp_140225_1464

John Chen otthonosan mozog cégek lefelé tartó szekerének megfordítása területén, s ez volt a fő feladata akkor is, amikor a BlackBerryhez érkezett. Az akkorra már igencsak kínlódó cég még a korábbi, OS 7-éra vezetésének hibás stratégiáját nyögte elsősorban, s az amúgy szimpatikus, de nem kellőképp erélyes stratéga Thorsten Heins kevésnek bizonyult az áttöréshez.

Nos, hogy is győzte meg a BlackBerry Chent, hogy jöjjön a céghez? A CEO nemrégiben leült egy interú erejéig, hogy megválaszolja ezt, és még néhány, a pozícióját, terveit és egyebeket érintő kérdést a The Washington Post-nak.

Az alábbiakban az interjú néhány kérdése olvasható:

Miért fogadta el a BlackBerry-féle munkát?

A BlackBerry… státuszszimbólum volt. Olyan volt, hogy azt mondták: itt van valaki, BlackBerryvel, akkor ez biztosan egy fontos ember.

Ez egy igen fontos cég. Egy ikonikus cég. Innen és általa indultak el az okostelefonok.

S mintha tévútra került volna.

A cég legnagyobb befektetője, Prem Watsa megkeresett engem. Nagyon kitartó figura. Azzal húzott, „miért nem fogod magad, jössz és építesz fel egy vezetői csapatot, és leszel ügyvezető elnök?”

Hogyan fogja helyrehozni ezt a céget?

Vissza akarok térni azokhoz, akiknek valóban szüksége van biztonságra. Tehát visszatérünk biztonság, adatvédelem, titkosítás, vállalati megoldások és számos más végponttól-végpontig terjedő megoldás terén hozzájuk.

Az igazi lényeg, amire koncentrálunk, az a szoftver. A mi szoftverünk mostanra már mindenen fut. Nemcsak BlackBerryn, fut iPhone-on, a Google eszközein, a Microsoft eszközein. Mindezen készülékeket igen biztonságos módon akarjuk kezelni.

Mi a helyzet az üzlet egyéb vonalaival?

60 millió autón fut jelenleg a BlackBerry szoftvere. Telematikus szoftver, infotainment szoftver, rádió, és mindenféle más. Számos funkcióval bővültünk, mint amilyenek a továbbfejlesztett vezetői támogatási rendszer, vagy a járművek közti kommunikáció.

Ha elmegy egy autógyárba, láthatja hogy napjaink autóját úgy fejlesztik, hogy szoftver platformot építenek, nem csak magát az autót.

Tehát hogy áll az üzlet?

Az utolsó nyolc negyedévben tartalékokat tudtunk képezni a műveleteinkkel. Az adózás és egyebek előtti bevételek pozitívba fordultak. Oda tartunk, ahova szeretnénk, de még sok a munka. Nem szeretnék senkit ámítani.

Szeretnék profitot termelni, határozottan még ez év vége előtt. De remélem, hogy ez még annál kicsit hamarabb is bekövetkezik.

Az interjú további kérdései eredetiben elolvashatók a The Washington Post oldalán.

Videó: amit az iPhone képvisel, azt mi elmulasztottuk

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F