John Chen megválaszol néhány kérdést a BlackBerry stratégiája kapcsán

JohnChen-AGM

John Chen közel két éve került a BlackBerryhez, 2013 novemberében, akkor „átmeneti” avagy „ideiglenes” CEO-ként. A kezdetektől rendszeresen nyilatkozott különféle témákban, így hallhattuk tőle bevezető gondolatait a cégről, az érzéseit annak piaci alulértékeltsége kapcsán, és a stratégiára vonatkozó elképzeléseit is időről-időre.

Legújabb interjújában, amelyet a Fox Businessnek adott, bepillantást nyerhetünk abba, hogy hogyan működnek a fordulatot célzó intézkedések meglátása szerint.

Hét kulcskérdésre válaszolt az interjúban, amelyek a BlackBerry jövőjével kapcsolatosak:

 

Amióta 2013 novemberében Ön átvette a céget, prioritásként kezeli a költségek megvágását. Hogy látja a növekedés útját, és mi a következő fázis a BlackBerry fordulata terén?

Világos programot fektettem le a fordulatra, amikor a BlackBerryhez csatlakoztam, és örömmel mondhatom, hogy jól állunk a kivitelezésben: pozitív cash flow elérése; bevételek stabilizálása terén, s most már a növekedés felé tehetünk erőfeszítéseket. A szoftverek és technológiák liszenszelése a kulcsa ennek az erőfeszítésnek, és szép haladást értünk el ezeken a területeken.

Továbbra is vezetjük az iparágat azokon a területeken, amelyek a BlackBerry génjeiben vannak – beleértve a vállalati mobilitást és a biztonságot. Ugyancsak fontos része stratégiánknak az, hogy kiterjesszük vezető szerepünket ezeken az alapvető üzleti területeken – mind organikusan, mind pedig akvizíciók formájában. Az elmúlt év során jóval 100 millió dollár feletti organikus befektetésünk volt a biztonság területén. Az akvizíciók pedig, amelyeket végrehajtottunk, szintén a biztonság, az adatvédelem és a dolgok internetje területéhez kapcsolódik. Mindez segíteni fogja többplatformos szoftver- és szolgáltatás-üzletünk terjeszkedését.

A közelmúltban jelentettük be az AtHoc felvásárlását, amely a tömegkommunikáció és az együttműködés területére terjeszti ki jelenlétünket, amely előnyös lesz, ha egyre nagyobb számú végpontot kell összekötnünk s biztonságossá tennünk. Mint a WatchDox, a Movirtu és a Secusmart esetében, az AtHoc tovább fogja erősíteni biztonsági kapacitásunkat, amelyhez a versenytársak nem érnek fel. És az ügyfelek tudnak erről.

 

ABlackBerry legnagyobb erőssége a biztonság. Miért a BlackBerryben bízik a Fehér Ház, és hogy fogja Ön biztostani a kormányt és a vállalatokat arról, hogy a BlackBerry a legbiztonságosabb?

A biztonság és az adatok védelme továbbra is a legfontosabb mindazon dolgok közt, amivel foglalkozunk – ez része a génjeinknek, és képességeink páratlanok e táren. Globális vezetők, az összes G7 ország, és a G20-ak közül 17 kormány bíza ránk mobil kommunikációját. Biztonsági platformunk bizonyított, de folytatjuk fejlesztését, hogy fenntartsuk az adatbiztonságot és az információk privát voltát. A BlackBerry ma végponttól-végpontig biztosítja a kommunikációt, legyen az hang, üzenet, adat, fájlok, és célként szem előtt tartjuk a dolgok internetje újabb, további végpontjainak biztonságossá tételét is.

 

Lehetséges, hogy a BlackBerry elhagyja a mobilkészülék-üzletágat azért, hogy a szoftverre fókuszálhasson?

A hardver továbbra is értékes része a végponttól-végpontig működő BlackBerry platformnak. Ha már itt tartunk, hihetetlen lehetőség rejlik a BlackBerry számára, hogy nagyobb részesedést nyerjen a céges szférából és kiszolgálja azokat az ügyfeleket, akik olyan vállalati szintű mobil megoldásoktól függenek, amelyeket mi nyújtunk. Áthelyeztünk bizonyos erőforrásokat, hogy a biztonságra és a szoftverre fókuszáljunk, és továbbra is választási lehetőség leszünk olyan egyéneknek, akik a legtöbbet akarják kihozni az okostelefonjaikból, hogy információik védve legyenek, és termelékenységük, kommunikációjuk s együttműködésük képessége maximális legyen.

 

Az interjú teljes szövege eredetiben itt található, benne még sok, további érdekes kérdéssel – s rájuk Chen válaszaival.

Forrás: foxbusiness.com

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F