Justin Bieber kis híján BlackBerry nagykövet lett, avagy a BlackBerry talán legnagyobb marketing-hibája

…Azonban a bolygó megmenekült, ugyanis nem lett az. – Mondhatnánk, ha csúnya és cinikus blog lennénk, de mi nem vagyunk az, úgyhogy elnézést a rajongóktól, valójában rettenetesen sajnáljuk, hogy így alakult, és ez a szimpatikus gyerek (vagy mi) nem lett BlackBerry reklámember. : )

Viccet félretéve, a helyzet az, hogy valóban esélyes, hogy a BlackBerry hibát követett el. Hogy miben? Lássuk a sztorit, azaz:

Hogyan nem lett BlackBerry reklámarc JB?

A BlackBerry volt alkalmazottai nincsenek szűkében történeteknek, amelyek mind azt illusztrálják, hogy miért mentek annyira félre a dolgok a cégnél. A Globe and Mail egy cikke éppen ezekből a történetekből szedett össze egy csokorra valót.

Ezek közt találunk olyanokat, mint Jim Balsillie kijelentése, miszerint a BlackBerrynek nincs szüksége reklámra, vagy Mike Lazaridis álláspontja arról, hogy nem látja szükségesnek kamera beépítését a mobiltelefonokba.

Ilyen és ezekhez hasonló sztorik sorába illeszkedik Justin Bieber története is.

Nem titok, hogy a korábbi marketinges Frank Boulben nem igazán hozott arculati változást a BlackBerry életébe. Superbowl reklámjának grandiózus terve inkább összezavarta az ügyfeleket, mint  hogy behozta volna őket. Kulcsszerepe volt abban is, hogy bolygószintű kreatív igazgatóvá tegye Alicia Keys-t. Bár Alicia Keys világszerte rendkívül ismert és népszerű, túl sokat nem tudott a BlackBerry asztalára letenni. Szponzorálták a turnéját, és az albuma BlackBerry 10 képernyőkkel van kidekorálva, de kb. ennyi – ezen túlmenően hosszú hónapok óta semmit nem láttunk tőle.

Az üzletfejlesztésért 2001 és 2011 közt felelős rangidős igazgató, Vincent Washington rájött , hogy a BlackBerry kihagyott egy hatalmas marketing-lehetőséget. Ez volt Bieber, aki maga kereste meg a BlackBerryt ajánlatával, ám a válasz elutasító volt.

Az egyik dolog, amit elmulasztottunk felismerni, hogy Justin Bieber képviselni akarta a BlackBerryt. Azt mondta, „adjanak 200 ezer dollárt és 20 készüléket, és a márka nagykövete leszek”. Továbbítottuk ezt a marketing felé azzal, hogy „itt egy kanadai kölyök, itt nőtt föl, minden tinicsaj imádni fogja”. Lényegében kidobtak bennünket a teremből. Azt mondták: „ez a kölyök tiszavirág-életű, nem fog kitartani sokáig.” Én azt mondtam a meetingen: „a kölyök meglehet, hogy túléli a RIM-et.” Mindenki nevetett.

Lehet szeretni vagy gyűlölni, de Bieber a létező legnagyobb nevek egyike, és remek nagykövete lehetett volna a márkának. Éveken át BlackBerryt használt, kanadai, a hölgyek imádják. Mi több kell még? – Teszik fel a kérdést a cikkben.

Bieber helyett a BlackBerry végül megszerezte Alicia Keys-t. Azt már tudjuk, hogy általa milyen a marketing.

Justin Biebert mindenki másra szeretné használni. A hölgyközönség hazavinné, a metálos közönség már felajánlotta lelkét Ronnie James Dio-ért cserébe, stb., de hogy a BlackBerry marketingje ővele milyen lenne, azt lehet, hogy már nem fogjuk megtudni soha. Egyesek szerint sajnos, mások szerint szerencsére. : )

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F