Mitől jobb mostanság a BlackBerry marketingje?

Feltűnt-e a Kedves Olvasónak, hogy manapság mennyivel erőteljeseben kommunikál a BlackBerry? Ki illetve mi áll e mögött – erről szól a mostani bejegyzés.

Személyes meglátásunk is az itt a blogon, hogy talán végre kezd elmozdulni a cég abba az irányba, hogy kinője azt, amit én csak Micimackó-betegségnek nevezek:

Segítség! – suttogta Micimackó, de csak halkan és finoman, hogy ne zavarjon vele senkit…

Ha még nem lenne világos, miről beszélünk, egy másik mondás is ide passzol: nem elég azt aranytojást megtojni, kotkodácsolni is kell…

Nos, úgy fest, hogy a korábban e téren érthetetlenül szemérmes BlackBerry kezd felbátorodni (kb. azzal egyenes arányban, ahogy a belső bizonytalanságot a jó eredmények nem utolsósorban a Chen-féle erős kezű, határozott, direkt vezetési stílus hatására oldani látszanak).

Nem kell mondani, hogy a határozott vízió, jövőkép, és a konkrét pozicionálás mennyire fontos bármely szervezet esetében, hát még egy olyan nagy múltú cégnél, mint amilyen a BlackBerry, amely nem kis részben hibás múltbeli döntések sorozata hatására került vakvágányra, és csak kóválygott ott – veszedelmesen sokáig. Hiszen aki nem tudja, hová tart, az ugyebár sosem fog odaérni.

Évek óta fanok garmadája kérleli a BlackBerryt, hogy izmozzon már egy kicsit végre marketing-téren (ilyen jó termékekkel nyugodtan, pofátlanul mehetne a hard sell technika – gondoljunk csak bele, hogy mi minden sz.rt eladnak aranyárban mások…).

Nos, úgy tűnik, imájuk és könyörgésük végre meghallgattatott, és a BlackBerry hosszú idő óta először újra mer hangos és tiszta üzenetekkel előállni. Ez első körben a BlackBerry Passport megjelenése kapcsán lett igazán szembetűnő: a forradalmi készülék rengeteg videóval, új imidzssel, új hirdetésfelületek elhelyezésével, kihasználásával, új szlogenekkel és egyebekkel robbant be a köztudatba.

A neves és patinás online szaklap, a reklámszakértő Advertising Age lerántotta a leplet a történések kevésbé közismert részéről, ami lényegében az, hogy a BlackBerry reklámját és marketingjét a  Gyro nevő reklámcég kezébe adta, hogy az segítsen a márkát újraépíteni.

A BlackBerry globálisan a Gyro-t választotta ügynökségéül, kezdve a BlackBerry Passport promotálásával, és folytatólagosan olyan feladatokkal, mint a cég vállalati szoftverekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kommunikációja.

A reklámcég hozzáállását jól mutatja Christoph Becker, a Gyro CEO-jának nyilatkozata, aki a márka újraindítását „minden reklámszakember álmának” nevezte.

Szemlátomást tehát ambíciózus, motivált kezekben van a cég reklámja és marketingje, ami rendkívül jó hír minden BlackBerry-fan számára.

Itt van mindjárt a „Work Wide” szlogen, amely kettős (sőt több) értelmű szójátékként frappáns célzás mind a Passport példa nélkül állóan nagyméretű kijelzőjére, mind az ez által kompromisszumok nélkül megvalósítható és széleskörű feladatokra. Vagy ott van annak egészséges és kellő mértékű, jogos hangsúlyozása, hogy a BlackBerry biztonságosabb bármely más készüléknél.

Egy filozófiát talált ki, visz következetesen és kommunikál a Gyro, aminek lényege: „ha nem veszed komolyan az üzletet, nyugodtan vehetsz bármilyen más okostelefont.” – ahogy Becker fogalmazott. Hozzátette, a dolog nem arra van kihegyezve, hogy az ügyfelek fejvesztve lecseréljék a telefonjaikat; aki akarja, továbbra is tartsa csak meg az iPhoneját játszani, a BlackBerryt pedig használja amire való: munkára. Ez távoltartja a céget attól, hogy direktben konfrontálódjon valamilyen kiélezett küzdelemben részt véve az Apple, a Samsung és egyéb  versenytársak ellen.

„Ez a háború nem a saját küszöbükön zajlik” – fogalmazta Becker.

„Ez nem csak egy márka elindításáról szól: az egész arról szól, hogyan hozzunk vissza egy teljes céget” – mondta Mr. Becker

„Kinek ne tetszene egy jó kis visszatérés?”

Nincs kétség afelől, hogy a BlackBerry, mint márka komoly csapásokat szenvedett el az elmúlt évek során, ám még mindig erős és értékes, csak sokáig nem állt elő ezzel senki.

Most a Gyro-val a fedélzetén a BlackBerry felismerte, hogy itt a visszavágás és a visszatérés ideje, és ehhez több pénzt kell fektetni a reklámozásba és a marketingbe, mint korábban.

Ha pedig valaki találgatni kezdené, kiknek dolgozott többek közt a Gyro korábban – nos, ha az SAP felmerült a Kedves Olvasóban: hát igaza van (mit ad az ég, Mr. Chen is megfordult ott, micsoda véletlen!) :)

Az AdAge nyomán

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F