Problémák az Android programok futtatásával 10.2.1 alatt – és a lehetséges megoldások

A böngészőbe letöltést nem értem, ilyen módszerről nem tudok.

Külföldön és idehaza egyarán több felhasználó jelezte, hogy a 10.2.1 telepítése után a „droid megvadult” a készülékben és őrült módon viselkedik. Magyarul, röviden: nem futnak az Android programok.

Facebook oldalunkon jelezte egy felhasználó, hogy nála is ez a helyzet.

A hibajelenség -elolvasva és kiértékelve az ő és más júzerek panaszát- az alábbiakban foglalható össze:

1. Semmilyen android programot nem lehet telepíteni a készülékre közvetlenül (az apk futtatásával)

2. Sideloadolni sem lehet android .bar fájlokat – azok sem működnek

3. Az Alkalmazáskezelő > Alkalmazások telepítése > Más forrásokból származó alkalmazások telepítésének engedélyezése hiába van bekapcsolva, ez sem segít

Mindössze annyit lát a szomorú tulajdonos, hogy a készülék telepítés közben kitesz egy homokórát, ahonnan nincs tovább, valahogy így:

Having issues with your Android Runtime not working after the 10.2.1 update? Read this!
A hiba ismert a nemzetközi fórumokon, egyelőre nem tudni, hány felhasználót érint, de sokan jelezték.

Lehetséges megoldások

A hivatalos megoldás várat magára. Nem kizárt (sőt, igen valószínű), hogy a BlackBerry ki fog adni valami javítást hamarosan.

Addig is mit tehetünk?

Ha szabálykövető típus vagy, és szigorúan a hivatalos megoldások híve, valamint nem mersz/akarsz kísérletezni, akkor marad a várakozás a hivatalos patch (vagy állásfoglalás, esetleg tutorial) kiadásáig.

Amit addig is megtehetsz, hogy a BlackBerryt segítendő ellátogatsz ebbe a fórumba, és az ott (angolul) leírtak alapján generálsz a készülékeden egy LOG fájlt, amit elküldhetsz nekik. Ez segít a megoldásban.

További lehetőségek:

1. A biztonság kedvéért ellenőrizd, hogy az Alkalmazáskezelő > Alkalmazások telepítése > Más forrásokból származó alkalmazások telepítésének engedélyezése be van-e kapcsolva a készülékben. Ha igen, és mégsem mennek az Android programok, jöhet a 2. pont.

2. Csinálj egy újraindulást meg olyan módon, hogy kapcsold ki a készüléket, és egy pár percre vedd ki az akkumulátort (szigorúan csak a már kikapcsolt készülékből!), majd kapcsold be újra. Ha ez nem segít, jöhet a 3. pont.

3. Csinálj egy biztonsági adattörlést (security wipe, ha angolra van állítva a telefonod.) Legyen feltöltve a készülék, és ne szakítsd félbe a folyamatot. Rossz esetben fél óráig is eltarthat. Előtte a BlackBerry linkkel célszerű biztonsági mentést csinálni. A biztonsági adattörlés ugyanis minden adatot töröl a készülékről.

A beszámolók szerint ez utóbbi többeknél segített a problémán!

4. lehetőség – csak haladóknak, ill. olyanoknak, akik nem aggódnak garanciavesztés és hasonlók miatt:

Egy másik Android runtime-ot sideloadolni a készülékre (.bar kiterjesztésű fájl) Sachesivel. Az alábbi két fájlt kell feltenni.

10.2.1.1925 Android Runtime *.bar fájlok:

Oszd meg tapasztalataidat a közösséggel!

 

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F