Sínen vannak a BlackBerry dolgai, Chen a Priv fogadtatásával is elégedett

BlackBerry-Sign-2

„A BlackBerry köszöni szépen, jól van” -írtuk nemrég John Chent idézve, s a legutóbbi negyedév pénzügyi eredményei, amelyeket 18-án tettek közzé, megerősítik ezt.

Nem titok, hogy a cég az elmúlt években bizony küszködött, s a céget körülvevő dolgok eléggé kaotikusnak tűntek, de most, jó ideje először úgy tűnik, gyökeres változás van folyamatban e téren.

December 18-án a BlackBerry közétette 2016-os fiskális éve harmadik negyedévének eredményeit, amelyek minden várakozást felülmúltak.

A jó hír: a GAAP (=általánosan elfogadott számviteli elvek) szerint számított bevétel 548 millió dollárt tett ki, ami az előző negyedéves időszakhoz képest határozott, 14%-os növekedést jelent. Ez fontos dolog, mivel úgy tűnik, a befektetők pontosan ezt várták Chentől. Ez abból is kiderült, hogy a hírek hallatán egyből szárnyalni kezdtek a BlackBerry-részvények a tőzsdén (több mint 10%-ot emelkedtek).

Nem szabad elfelejteni, hogy a készpénz és befektetések egyenlege 2,71 milliárd dolláros a pénzügyi negyedév végén, ami magában foglalja az AtHoc és a Good Technology legutóbbi akvizíciójának költségeit is. Ezen felül, a szoftverekből és szolgáltatásokból származó bevételek 162 millió dollárt értek el, ami 183%-os növekedés az egy évvel korábbi állapothoz képest, de az előző negyedévhez képest is 119%-os emelkedést mutat. Ugyanakkor 2713 új vállalati ügyfelet nyertek meg maguknak csak ebben a negyedévben.

Az emberek talán arra voltak a leginkább kíváncsiak, hogy mennyire tiszta képet tud festeni John Chen számukra a jövőt illetően. S bár volt némi morgolódás is e téren, hogy nem kaptak elég határozott információt a tájékozatón, mégis, abból amit a CEO megosztott a nagyközönséggel, az látszik, hogy Chen és csapata igencsak magabiztos az elkövetkezendő negyedév kapcsán.

Elégedett vagyok a BlackBerry stratégiai prioritásai mentén tett előrehaladással, ami 14 százaléknyi szekvenciális növekedést eredményezett az összbevétel terén a harmadik negyedévben. Gyorsuló ütemben tudtunk szolgáltatást nyújtani a vállalati szoftverek terén és nagyobb bevételekre tettünk szert minden olyan területen, amire jelenleg hangsúlyt helyezünk.”

Jó és szép, na de mi van a Priv-vel? – kérdezhetnénk. Ez a kérdés sem maradt megválaszolatlanul. Sokan bőséges információkra számítottak e téren, bár az kissé érthetetlen, hogy milyen alapon – tekintve hogy a 2016-os fiskális harmadik negyedév november 28-án letelt, és a Priv csak nem sokkal korábban, november 6-án jelent meg. Ez a pár nap még egy hónapot sem tesz ki, nemhogy egy negyedévet, így eléggé evidens, hogy a Priv valódi arcát eladás szempontjából csak a következő teljes negyedév során (meg azt követően) fogja tudni majd megmutatni.

Ettől függetlenül John Chen volt olyan rendes, és nem hagyta komment nélkül a csúcs-csúszkás készülék eladásainak témáját.

Új készülékünk, a Priv jó fogadtatásban részesül novemberi megjelenésétől fogva, s most világszerte kiterjesztjük forgalmazását további mobilszolgáltatókhoz is az elkövetkezendő néhány negyedévre. A BlackBerry szilárd pénzügyi alapokon áll, a tennivalókat megfelelően hajtjuk végre. Hogy fenntarthassuk a jelenlegi irányt, további befektetéseket eszközlünk, így folyamatos szoftveres növekedést és a Priv szélesebb körű terjesztését tudjuk elérni. Arra számítok, hogy ez fokozatos bevételnövekedést fog eredményezni a szoftverek, a hardverek és az üzenetküldő szolgáltatások üzletében a negyedik negyedév során.”

Bár arról nem hangzott el adat, hogy eddig összesen hány Priv készüléket sikerült értékesíteni, az szóba került, hogy az előző negyedévben 700.000 BlackBerry telefont értékesítettek, ami bár kevesebbnek tűnik, mint az azt megelőző időszak 800.000 telefonja, viszont az átlagos értékesítési ár 240 dollárról 315-re nőtt, így a telefoneladásokból származó bevételek ha nem is drasztikusan, de szintén növekedést mutatnak.

Ez megmagyarázza azt is, hogy miért csökkenhetett Chen bűvös száma 5 millióra a korábban hangoztatott 10 millióról. (Ez emlékeztetőül az a szám, amennyi készüléket -szerintük- minimum feltétlenül szükséges évente értékesíteni ahhoz, hogy nyereséges legyen az üzletág.) Amennyiben az eladott készülékek átlagos értékesítési ára nagyobb, úgy természetesen kevesebb készülék is „elegendő” a bűvös határérték teljesítéséhez.

A többi? Hát, hogy ezzel a szokásos közhellyel éljünk, a jövő zenéje. A BlackBerry előtt még rengeteg feladat áll, hátra nem dőlhetnek megnyugodva (nyilván nem is teszik), de egy szusszanásnyi év végi pihenést megérdemelnek. Szép munka volt!

 

Comments

Hozzászólás

Válasz erre

F