Továbbra sincs hivatalos megoldás az 10.3.2.2876 Android hibájára – itt az ideiglenes fix!

DeadAndroid

Bár néhányan (nagyon kevesen) már sikerrel letöltötték a BlackBerry hivatalos hibajavítását az Android futtatókörnyezethez, ők még mindig a kivételhez tartoznak. A többség továbbra is a “Hálózati hiba történt…” üzenettel szembesül a BlackBerry World-ből való letöltés kísérlete során.

Ha a BlackBerry szerencsétlenkedése még nem lenne elég baj, íme az újabb: azok is további hibajelenségről számoltak be, akiknek sikerült letölteni a hibajavítást. Igen, jól értitek: a hibajavítás egy újabb hibát hozott magával.

Akik telepítették az Android futtatókörnyezet hotfixet, arról számoltak be, hogy a készülékük headsetről használva teljesen elnémul, nem küldi ki a hangot a headsetre.

Nos, mindenki döntse el maga, hogy ez, meg az előző probléma eléggé súlyos-e ahhoz, hogy ne lehessen „banálisnak” (a szó azt jelenti: közönséges, mindennapi) nevezni, mi nem foglalunk állást.

A lényeg, hogy mivel megoldásközpontúak vagyunk, minden érintettnek az alábbiakban felvázolt megoldást javasoljuk addig, amíg a BlackBerry méltóztazik felébredni téli álmából, és tényleg kijavítja, amit ki kell.

Kiket NEM érint a hiba:

  • akiknek ugyan OS 10.3.2.2876 van telefonjukon, de mégsem tapasztaltak rendellenes működést Android programok uninstallja során (ez egy nagyon szerencsés és szűk -egyesek szerint nem is létező- kisebbség)
  • hardcore, ortodox, ős-BlackBerry hívők, akik hithűek a tiszta OS-hez, és véletlenül sem telepítenek Android alkalmazást készülékükre.
  • akiknek telefonján 10.3.2.2876-nál régebbi verziószámú OS van

 

„OS 10.3.2.2876 van a telefonomon, honnan tudhatnám, hogy érintett vagyok-e?”

A dolog egyszerű: 1. telepítsünk fel egy random Android alkalmazást, pl. az Amazon App store-ból. 2. Ezt követően rögtön töröljük is le, a szokásos módon (alkalmazásikonon ujjunk rajta tartva, míg az ikonok el nem kezdenek pulzálni > kis kuka ikonra bökni > ezután az alkalmazásikon (s ezzel látszólag a program maga is) törlődik. 3. Menjünk vissza az Amazon App Store-ba, és a bal felső menüben válasszok az alábbiakat: My Apps > Device > s ha itt az eszközön található alkalmazások felsorolása közt az imént letelepített program neve megtalálható, akkor valójában nem települt le, s így sajnos érintettek vagyunk a hibában.

Megoldás

Ahogy előző posztunkban is említettük, amíg a hivatalos, mindkét problémát javító fix ki nem jön, addig célszerű egy korábbi Android futtatókörnyezetet visszatenni a készülékünkre, pl. így (figyelem, előtte ne feledjünk egy biztonsági mentést csinálni készülékünkről!):

  1. Töltsük le a Sachesi megfelelő verzióját Windows PC-nkre, illetve Mac vagy Linux operációs rendszerű gépünkre.
  2. Töltsük le ezt az Android runtime-ot gépünkre, s ott csomagoljuk ki olyan helyre, ahol megtaláljuk.
  3. Min. 50%-ban feltöltött akkumulátorú BlackBerry 10 készülékünket USB kábellel csatlakoztassuk a számítógépünkhöz és indítsuk el a Sachesi-t.
  4. Az ‘Install’ fülön vegyük ki a pipát az „Only install newer apps” mellől.
  5. Az Android runtime két letöltött, kicsomagolt fájlját tallózzuk be (az ‘Install files’ gombra bökve, vagy simán csak húzzuk be (drag and drop) a Sachesi aktív ablakába).
  6. Várjunk, amíg a két fájl települ, majd csatlakoztassuk le az USB kábelt a telefonról.
  7. FONTOS: a telefon beállításaiban kapcsoljuk ki az automatikus szoftverfrissítést (Szoftverfrissítések > Beállítások (kis fogaskerék szimbólum) > A szoftverfrissítések automatikus letöltése és telepítése > KI)
  8. Indítsuk újra BlackBerry készülékünket.
  9. Kész!

Innentől már kedvünkre telepíthetünk és törölhetünk Android alkalmazásokat BlackBerrynken. A hivatalos hotfix érkezéséről tájékoztatni fogjuk az Olvasókat. Sok sikert kívánunk!

Comments

Hozzászólás

Egy válasz

  1. sz_elemer 2016/10/24

Válasz erre

F